Własne programy

Program adaptacyjny „ Na Dobry Start”

Kiedy śmieje się dziecko, śmieje się cały świat.”

~Janusz Korczak

Czy nasz maluch poradzi sobie z tęsknotą?
Czy my jako rodzice poradzimy sobie z rozłąką?
Tak, jeśli dziecko i rodzic sprawnie przejdzie okres adaptacji.

Program „Ja i moi koledzy”

„Świat emocji odkrywamy i do zgodnej zabawy zapraszamy.”

Program dotyczy edukacji emocjonalnej i społecznej. Dzieci uczą się, jak nawiązywać relacje z rówieśnikami i zgodnie się z nimi bawić. Poznają emocje, prezentują je w różny sposób oraz odkrywają sposoby radzenia sobie z nimi. Rozwijają empatię i szacunek do świata przyrody.

Program ekologiczny „ Natura filii vitam”

„Ekologia – mądre słowo, a co znaczy – powiedz sowo?”

~ D. Klimkiewicz, W. Drabik

Proponowane zajęcia w sposób „namacalny” dają dzieciom poczuć, zobaczyć i usłyszeć przyrodę.

Program własny – zajęcia ceramiczne „Od gliny do szczęścia”

„Wygniatanie, wałkowanie, odciskanie to dla nas fantastyczne działanie.”

Zajęcia z gliną służą przede wszystkim odkrywaniu i rozwijaniu dziecięcych talentów. Lepienie pobudza aktywność dzieci, kształtuje wyobraźnię artystyczną, zdolności manualne, wrażliwość artystyczną.

Program „Wiem co zrobić, aby być bezpiecznym”

Bezpieczeństwo ważna sprawa – znać zasady to podstawa.”

Na zajęciach poznajemy jakie zabawy są bezpieczne, a jakie nie. Ćwiczymy, co możemy zrobić, kiedy spotka nas coś niespodziewanego (np. kiedy się zgubimy). Uczymy się jak poprosić o pomoc i z kim porozmawiać o naszych kłopotach. Uczymy się wybierać numer alarmowy.

Program „Tropami przyrody”

„Co piszczy…? Nie tylko w trawie.”

Głównym założeniem programu jest zbliżenie dziecka do świata przyrody poprzez dostrzeganie jego piękna, nabywanie opiekuńczego stosunku do świata roślin i zwierząt rozwijanie odpowiedzialności o obecną i przyszłą jakość życia na Ziemi.

Program własny „Wesołe tańcowanie na odstresowanie”

„Wszyscy duzi oraz mali uwielbiają taniec w sali.”

Tańce integracyjne są nieodłącznym elementem naszej codziennej pracy. Tańczymy na zajęciach, w wolnym czasie w sali i w ogródku oraz na wszystkich przedszkolnych uroczystościach (Urodzinach, Jasełkach, Świętach Rodzinnych, Festynach itd.).

Program  własny „Lepię tworzę, współpracuję”

„Chociaż małe rączki mamy, pięknie lepić się staramy”

To zajęcia, na których bawimy się kaszą, ryżem, piaskiem, a potem lepimy różne przedmioty z plasteliny, masy porcelanowej, ciastoliny, masy solnej i gliny. Czasem zapraszamy  dorosłe osoby niepełnosprawne, aby lepiły razem z nami. Naprawdę miło lepi się wspólnie!

Program własny „Wychowanie i nauczanie poprzez w gry planszowe granie”

„Wspólne granie łączy ludzi – mózg rozwija i nie nudzi”

Renesans gier planszowych jest faktem! Żaden tablet czy ekran Smartfona nie zastąpi kontaktu z żywym człowiekiem! Entuzjazm przedszkolaków do poznawania coraz to nowych gier tradycyjnych to potwierdza.

Program własny „Dziecko w świecie sztuki”

„Rzeźba, balet czy opera  to jest znana dla nas sfera”

Dzieci na zajęciach tematycznych oraz wycieczkach poznają  w przystępny sposób piękno  kultury wysokiej i sztuki. Zaletą edukacji kulturalnej dzieci jest wszechstronne poszerzanie ich horyzontów. Kino, teatr, muzea, galerie sztuki – to miejsca, do których zawsze warto wracać z dziećmi, choćby po to, aby inspirować ich kreatywność, budzić ciekawość świata czy rozwijać wyobraźnię. To musi zaprocentować w przyszłości.

Realizacja warszawskiego programu edukacji kulturalnej „Glina – lepienie słowem i obrazem.”

„Lepię, tworzę i maluję i od razu radość czuję.”

Zajęcia ceramiczne z naszymi grupami przedszkolnymi prowadzone są w ramach współpracy z Młodzieżowym Domem Kultury przy ul. Brożka (realizacja Warszawskiego Programu Edukacji Kulturalnej). Dzieci poznają różne techniki lepienia poprzez ugniatanie, wałkowanie, formowanie i ozdabianie gliny. Przy okazji praca z masą ceramiczną uczy cierpliwości, wycisza, umożliwia doskonalenie umiejętności koncentracji uwagi. Zabawa z gliną jest twórcza i kształcąca a przy okazji jest doskonałą formą wyrazu artystycznego.

Program własny „Zabawy paluszkowe”

„Jeden palec, drugi palec – rączki ćwiczą doskonale.”

Zabawy paluszkowe mają na celu rozwijanie aktywności dziecka w zakresie rozwoju mowy i motoryki małej.  Dostarczają doznań dotykowych wpływających na poznanie własnego ciała, stymulują rozwój mowy poprzez proste rymowanki, łatwo przyswajane przez dziecko.