Tekst w polskim języku migowym (PJM)

Przedszkole Integracyjne numer 209 „Zaczarowane Ziarenko” czyli w skrócie przedszkole znajduje się przy ulicy Deotymy 52 w Warszawie . Zostało utworzone w 1989 roku i było pierwszym integracyjnym przedszkolem w Polsce.

Budynek:

Budynek, w którym mieści się nasze przedszkole jest koloru szarego i ma 2 piętra. Przedszkole zajmuje tylko parter tego budynku. Wejście do budynku jest w pełni dostępne dla osób niepełnosprawnych – jest odpowiednio szerokie dla osoby poruszającej się na wózku i nie ma ograniczeń w postaci schodów. Do przedszkola można wejść z psem asystującym.

Otoczenie Przedszkola:

Nasze przedszkole otacza piękny ogród, który składa się z dwóch części. Aby wejść do placówki trzeba podejść do głównej furtki od strony parkingu, a potem nacisnąć guzik domofonu. Guzik znajduje się na wprost oczu – na ścianie – po lewej stronie furtki. Ktoś z przedszkola usłyszy dźwięk dzwonka i naciśnie u siebie guzik, a my usłyszymy pstryknięcie. Wtedy trzeba popchnąć drzwi furtki i wejść. Gdy wejdziemy przez furtkę na teren przedszkola widzimy pierwszą część ogrodu dla dzieci z najstarszej grupy. Są tu 4 zjeżdżalnie, bujawki, duża piaskownica , specjalna strefa relaksu dla dzieci z małą fontanną, a wzdłuż płotu rosną piękne drzewa i krzewy . Widać również wspaniały, kolorowy skalniak pełen kwiatów. Gdy dojdziemy do końca 1 części ogrodu, widzimy dobudowany do naszego przedszkola parterowy szary budynek. To jest sala gimnastyczna zaprojektowana i zbudowana przez rodziców przedszkolaków w 1994 roku czyli rok po tym , jak w tym miejscu powstało nasze przedszkole. Wcześniej był tu żłobek. Aby wejść do drugiej części ogrodu należy otworzyć furtkę, w małym zielonym płotku, który oddziela dwa ogrody od siebie. Zaraz po wejściu do tej części ogrodu, po prawej stronie znajduje się mała szopa z narzędziami Pana Dozorcy, a parę kroków dalej szklarnia, w której rosną przedszkolne warzywa. Wokół szklarni widać również drzewka owocowe i klomby pełne pięknych kolorowych kwiatów.

Druga część ogrodu to teren do zabawy dla dzieci z grupy średniaków i maluchów. Wyposażenie tej części placu zabaw zostało wykonane z budżetu partycypacyjnego i jest specjalnie przystosowane dla dzieci poruszających się na wózkach inwalidzkich np. specjalna duża huśtawka- platforma , zjeżdżalnia czy podwyższona piaskownica w kształcie kwiatka. Poza tym są tu też zwykłe dwie huśtawki, mała-niska piaskownica i niska zjeżdżalnia. Ponieważ jesteśmy przedszkolem ekologicznym, dzieci nie tylko bawią się na placu zabaw, ale również uczą. W tej części ogrodu znajduje się ścieżka edukacyjna czyli stanowiska z obrazkami zwierząt, stacja pogodowa, kompostownik i własne grządki z owocami zasadzonymi i pielęgnowanymi przez przedszkolaki , Są tu truskawki i poziomki.

Wnętrze przedszkola czyli jak wygląda przedszkole w środku:

Wchodząc do przedszkola głównymi drzwiami widzimy krótki korytarz. Po prawej stronie są jasnobrązowe drzwi. To jest toaleta dla osób dorosłych, Nie jest przystosowana dla osoby poruszającej się na wózku. Dokładnie na wprost wejścia do przedszkola znajduje się gabinet Dyrektora – drzwi z napisem DYREKTOR. Gdy dojdziemy do końca krótkiego korytarza wejściowego skręcamy w prawo. Tu znajduje się szatnia dla dzieci z najstarszej grupy. Po prawej stronie są oszklone drzwi prowadzące do sali Starszaków. Po lewej drzwi z napisem KANCELARIA. W tym pokoju urzędują dwie Panie- Pani Intendentka oraz Pani Sekretarka. Idąc do końca tego korytarza z szatnią widzimy po lewej stronie rozsuwane drzwi do łazienki dla najstarszych dzieci. Korytarz ten prowadzi do sali rehabilitacyjnej i sali gimnastycznej. Sala rehabilitacyjna to mała sala ćwiczeń. Gdy jest zajęta duża sala gimnastyczna, wtedy przedszkolaki ćwiczą tu z nauczycielami i specjalistami. Po prawej stronie małej salki ćwiczeń są białe drzwi prowadzącego do przedsionka sali gimnastycznej. Znajdują się tu: złożone stoły potrzebne do zajęć z Metody Dobrego Startu, powieszone na ścianie duże , kolorowe obręcze oraz podwieszone pod sufitem półki pełne gumowych – dmuchanych piłek z uchwytami. Dzieci skaczą na nich podczas gimnastyki trzymając się mocno gumowych uchwytów. Z przedsionka wchodzimy białymi, rozsuwanymi drzwiami do wielkiej sali gimnastycznej.
Podłoga w tej sali jest podgrzewana. Po prawej stronie widzimy niebieskie szafy i regały z półkami pełnymi pomocy do zajęć . Na wprost – wzdłuż okien – stoją drewniane równoważnie oraz leżą materace . A po lewej stronie jest ściana pełna drabinek do wspinania dla dzieci. Pod nimi stoi drewniana ławeczka. Na końcu sali po lewej stronie stoi brązowe pianino. Z sufitu zwisają kolorowe liny. W tej sali dzieci ćwiczą na zajęciach ruchowych, śpiewają na rytmice, tańczą na zajęciach tanecznych, pracują Metodą Dobrego Startu, oglądają koncerty i teatrzyki oraz ćwiczą z terapeutą Integracji Sensorycznej. Odbywają się tu również wszystkie przedszkolne uroczystości z udziałem rodzin przedszkolaków. Wróćmy znowu do korytarza głównego. Stoimy na wprost drzwi Pani Dyrektor, Po lewej stronie widzimy szatnię grupy Maluchów i Średniaków, toaletę dla tych dwóch grup oraz drzwi z napisem GABINET LOGOPEDY, to pokój Logopedy i Psychologa.

Sale przedszkolne:

Sala maluchów jest największa ze wszystkich trzech sal przedszkolnych. Dzieci w tym wieku potrzebują drzemki poobiedniej, więc musi znaleźć się miejsce na rozłożenie leżaków dla całej dwudziestki dzieci. Po lewej stronie sali stoją stoliczki w kolorze żółtym oraz małe krzesełka dla dzieci. Przy ścianach- po lewej i prawej stronie stoi dużo regałów z zabawkami na półkach i w kolorowych pojemnikach. W prawym górnym rogu sali – przy oknie jest kącik do czytania książek. Stoi tam pomarańczowy narożnik, a na ścianie obok wiszą półki pełne książek .Na ścianie – po prawej stronie sali – nad regałami zabawek – namalowany jest bardzo duży obrazek. Są na nim: Kłapouchy, Królik, Tygrysek, Kubuś Puchatek, Prosiaczek i Słonik. Także po prawej stronie , ale bliżej drzwi do sali wisi na ścianie wielki monitor – taki jakby ogromny telewizor. Można na nim oglądać ciekawe filmy, uczyć się liczyć, tańczyć, śpiewać, odgadywać zagadki i wiele innych rzeczy.

Sala Średniaków jest trochę mniejsza od sali Maluchów. Na wprost wejścia do sali widzimy coś wyjątkowego –antresolę. To taki jakby balkonik zbudowany w sali. Dzieci mogą tam wchodzić po schodkach tylko z nauczycielami. Są tam materace do odpoczynku, przytulanki, magnetofon i słuchawki. Wspaniałe miejsce na wyciszenie się. Pod antresolą jest miejsce do zabawy i nauki dla przedszkolaków. Lewa strona tej przestrzeni to regały z kolorowymi pojemnikami pełnymi zabawek i klocków. Stoi tu też szafka z szufladkami. Każda szufladka jest podpisana imieniem dziecka. Średniaki chowają w nich swoje skarby. Na wprost drzwi pod antresolą są dwa okna, wzdłuż których stoją miękkie siedziska dla dzieci. A po prawej stronie tej przestrzeni – pod schodami antresoli- stoją regały z pomocami do zajęć , a także jest kącik kuchenny i mała toaletka dla dziewczynek. Na ścianie po prawej stronie , zaraz przy drzwiach wisi taki sam wielki monitor , jak w sali Maluchów. Żeby przejść do drugiej części sali Średniaków trzeba skręcić za ścianę w lewą stronę. Wtedy widzimy długą przestrzeń . Stoją tam niebieskie stoliki i krzesełka dla dzieci. A przy ścianie po lewej stronie dużo regałów. Na półkach leżą podręczniki, gry planszowe, układanki, łamigłówki, kartki do rysowania, kredki. Na wprost tej długiej przestrzeni, a także po prawej stronie są okna. Widać z nich parking przed przedszkolem.

Sala starszaków jest najmniejsza ze wszystkich trzech sal, ale bardzo słoneczna i dobrze wyposażona. Na wprost wejścia widzimy drewniane schodki prowadzące na antresolę- to taki balkonik jak w sali Średniaków. Na górze również leżą materace, Przytulanki i umilacze odpoczynku. Pod antresolą po prawej stronie stoją regały z kolorowymi pojemnikami pełnymi zabawek i klocków. Na wprost stoi szafka z kolorowymi szufladkami. Każda szufladka jest podpisana imieniem dziecka. Starszaki chowają w nich swoje skarby. Za tą szafką jest duże okno balkonowe. Wzdłuż całej ściany na wprost wejścia są okna wychodzące na ogród przedszkolny. Przy ścianie po lewej stronie sali stoi dużo regałów. Na półkach leżą, gry planszowe, układanki, łamigłówki, kartki do rysowania, kredki i ,pomoce do zajęć. Na końcu tej ściany wisi taki sam wielki monitor , jak w innych salach. Widzimy też stojące stoliki i krzesełka dla dzieci.

Czym zajmuje się przedszkole :

Przedszkole zapewnia opiekę i zajęcia edukacyjne dla dzieci w wieku 3-6 lat. Zajęcia odbywają się pięć dni w tygodniu od poniedziałku do piątku w godzinach 7-17. Tu bawią się i uczą razem dzieci zdrowe i niepełnosprawne. Do grup przyjmowane są również dzieci z dietą bezmleczną i bezglutenową. Mamy trzy 20-osobowe grupy integracyjne czyli Maluchy, Średniaki i Starszaki. W każdej z grup pięcioro dzieci jest niepełnosprawnych. Grupę obejmuje jednocześnie nauczyciel przedszkolny i pedagog specjalny. Pracuje tu również wielu specjalistów. Dzięki temu pomagamy rozwijać się wszystkim dzieciom: zarówno tym, które mają jakieś trudności , jak i tym zdolnym. Dbamy bardzo o zdrową dietę i zapewniamy dużo ruchu na świeżym powietrzu. Nasze przedszkolaki są : bezpieczne, radosne, rozśpiewane, roztańczone, świadome ekologicznie oraz otwarte na świat i ludzi. Kontakt z przedszkolem – załatwianie sprawy Jeżeli chcesz się skontaktować z naszym przedszkolem, żeby załatwić jakąś sprawę możesz:

  • napisać pismo i wysłać je na adres : Przedszkole Integracyjne nr 209 „Zaczarowane Ziarenko” ul. Deotymy 52 01-409 Warszawa.
  • wysłać e-mail na adres p209@edu.um.warszawa.pl
  • zadzwonić na numer telefonu (22) 836-40 -73
  • przyjść osobiście do przedszkola i uzyskać pomoc od pracowników przedszkola w KANCELARII – od poniedziałku do piątku w godzinach 8-16.

 

Jak trafić do Kancelarii?:

Gdy wejdziesz do budynku musisz skierować się na prawo, zobaczysz drzwi z napisem KANCELARIA. W sekretariacie otrzymasz pomoc pracownika i możesz załatwić sprawę